Настоящите Общи условия (наричани по-долу "ОУ") уреждат отношенията между купувача и продавача при продажбата на стоки между фирма CANADA 2015 s. r. o. (наричана по-долу "Продавач") и нейните бизнес партньори (наричани по-долу "Купувач").
1. Общи правила
1.1 Настоящите общи условия (наричани по-нататък също "Общи условия") уреждат правата и задълженията на страните, произтичащи от договора за покупко-продажба, сключен между Продавача, който е CANADA 2015 s. r. o., със седалище на адрес: Stará Vajnorská 4, 831 04 Братислава, идентификационен номер: 48229270, идентификационен номер по ДДС: SK2120122983, вписано в Търговския регистър, воден от Градския съд на Братислава III, раздел: Sro, входящ номер: 159348/B, (наричано по-долу "Продавач") и Купувача - Потребител, чийто предмет е покупко-продажба на стоки на уебсайта за електронна търговия на Продавача
Данни за контакт на продавача:
Телефон: +35 924 928 646
Имейл: info@timestore.bg
адрес:
CANADA 2015 s. r. o., P.O.BOX 263, Vlastenecké námestie 4, 851 01 Bratislava
IBAN: CZ9520600000000001187700
BIC (SWIFT): CITFCZPPXXX
Словашка търговска инспекция (SOI)
Инспекторат на SOI за област Братислава
Bajkalská 21/A, P.O.BOX 29, 827 99 Братислава
Отдел "Техническа инспекция на продуктите и защита на потребителите
тел. №: 02/ 58272 172-3
факс: 02/ 58272 170 e-mail: ba@soi.sk
1.2 За целите на тази част от Общите условия под купувач се разбира потребителят.
1.3 За целите на тази част от Общите условия под потребител се разбира физическо лице, което при сключването и изпълнението на договора за продажба не действа в рамките на своята стопанска дейност, заетост или професия.
1.4 Договор за покупко-продажба - Всяко представяне на стоки, поместено в уеб интерфейса на магазина, има информативен характер и Продавачът не е задължен да сключи договор за покупко-продажба по отношение на тези стоки. Сключването на договор за продажба не се извършва, когато Купувачът изпрати поръчка до Продавача. Договорът за продажба се сключва в момента на потвърждаване на поръчката на Купувача от страна на Продавача. От този момент нататък между Купувача и Продавача възникват взаимни права и задължения, които са определени в Договора за покупко-продажба и Общите условия, които са неразделна част от настоящия договор. Сключването на договор за покупко-продажба без уговорените формалности, предвидени в Гражданския кодекс, е изключено.
1.5 Купувачът, в качеството си на потребител, при подаване на поръчка посочва своето име, фамилия, адрес на пребиваване, телефонен номер, електронна поща за контакт.
1.6 Страните се споразумяват, че с подаването на поръчка до Продавача Купувачът потвърждава, че е съгласен настоящите Общи условия и техните условия и разпоредби да се прилагат за всички договори за продажба, сключени на всеки уебсайт за електронна търговия, управляван от Продавача, въз основа на които Продавачът доставя на Купувача стоките, представени на съответния уебсайт (наричани по-долу "Договор за продажба"), както и за всички отношения
между Продавача и Купувача, възникнали по-специално при сключването на договора за продажба и рекламацията на стоките.
1.7 Общите условия са неразделна част от договора за покупко-продажба. В случай че Продавачът и Купувачът сключат писмен договор за продажба, в който се договарят за условия, различни от Общите условия, разпоредбите на договора за продажба имат предимство пред Общите условия.
1.8 Списъкът на стоките на всеки уебсайт за електронна търговия, управляван от Продавача, представлява каталог на обичайно доставяните стоки и Продавачът не гарантира незабавната наличност на всички стоки от списъка. Наличността на Стоките ще бъде потвърдена на Купувача при запитване от страна на Купувача.
2. Метод на сключване на договора за закупуване
2.1 Договорът за покупко-продажба се сключва с обвързващото приемане от страна на Продавача на предложението на Купувача за сключване на Договор за покупко-продажба под формата на електронно съобщение, изпратено от Купувача до Продавача, и/или под формата на попълнен и подаден от Купувача формуляр на уебсайта на Продавача, и/или под формата на телефонна поръчка от Купувача до Продавача (наричана по-долу "Поръчка за покупка").
2.2 Обвързващо приемане на поръчката на Купувача от страна на Продавача е потвърждение по електронна поща от страна на Продавача към Купувача за приемане на поръчката след предварително приемане на поръчката от страна на Купувача и след проверка на наличността на Стоките, приложимите цени и датата на доставка на Стоките, заявени от Купувача, наричано "Потвърждение на поръчката". В случай че бъде установена по-висока цена, Продавачът е длъжен да поиска съгласието на Клиента за промяна на цената в съответствие с действащата ценова листа преди потвърждаване на поръчката. Само при съгласие на Клиента за промяна на цената и последващо потвърждение (приемане) на поръчката от страна на Продавача, договорните отношения се считат за сключени. Всички цени на стоките и услугите и всички такси в онлайн магазина са с включен ДДС .Автоматично изпълненото Уведомление за приемане на поръчката в електронната система на Продавача, което Купувачът получава на електронния си адрес веднага след като поръчката му е била направена, не се счита за обвързващо приемане на поръчката; това Уведомление е само с информативна цел, за да уведоми Купувача за получаването на неговата поръчка. Всяка допълнителна информация относно поръчката на Купувача ще бъде изпратена на адреса на електронната поща на Купувача, ако е необходимо.
2.3.Обвързващото приемане на поръчката съдържа по-специално данни за наименованието и спецификацията на стоките, чиято продажба е предмет на договора за покупко-продажба, допълнителни данни за цената на стоките и/или други услуги, данни за срока на доставка на стоките, наименование и данни за мястото, където трябва да бъдат доставени стоките, както и данни за цената, условията, начина и датата на транспортиране на стоките до уговореното място на доставка на стоките на купувача, данни за продавача (търговско наименование, седалище, регистрационен номер, номер на вписване в търговския регистър и др.) или други данни.
2.4 Купувачът може да изпрати на Продавача по електронна поща или по телефона уведомление, че отменя поръчката в рамките на 24 часа от получаването на поръчката от Продавача. Купувачът е длъжен да посочи в уведомлението за анулиране името, електронната поща и описанието на поръчаните стоки. В случай на анулиране на поръчката Продавачът не начислява на Купувача никакви такси, свързани с анулирането на поръчката. В случай че Купувачът е платил на Продавача покупната цена или част от нея във времето до отмяната на поръчката, Продавачът възстановява вече платената покупна цена или част от нея в срок от 14 дни от отмяната на поръчката чрез превод по банковата сметка на Купувача, освен ако страните не се договорят за друг начин на възстановяване на покупната цена.
2.5 Съгласно изменението на Закон № 222/2004 Сб. за данъка върху добавената стойност не е възможно да се променят данните във вече издаден данъчен документ (фактура) от 1 януари 2013 г. Данните в данъчния документ (фактура) могат да се променят само в случай, че клиентът все още не е получил стоката и не е платил.
2.6 В случай на текущи промоции продажбата на стоки на уебсайта на Продавача се урежда, в допълнение към настоящите Общи условия, от задължителните условия на съответната промоция. В случай че Купувачът поръча стоки в противоречие с условията на съответната промоция, Продавачът има право да анулира поръчката на Купувача. Клиентът ще бъде информиран за анулирането на поръчката по електронна поща и в случай на плащане на покупната цена или част от нея, средствата ще бъдат възстановени в срок от 14 дни по сметката, посочена от Клиента, освен ако не е договорено друго с Продавача.
3. Права и задължения на продавача
3.1 Продавачът се съгласява да:
- да достави стоките на Купувача в договореното количество, качество и дата въз основа на потвърдена от Продавача поръчка и да ги опакова или оборудва за транспортиране по начина, необходим за тяхното запазване и защита,
- да гарантира, че доставените стоки са в съответствие с приложимото словашко законодателство
- да предаде на Купувача, заедно със стоките, най-късно в писмена или електронна форма, всички документи, необходими за приемането и използването на стоките, и други документи, предвидени от приложимото законодателство (ръководства на български език, данъчен документ).
3.2 Продавачът има право на надлежно и своевременно плащане на покупната цена от страна на Купувача за доставените Стоки.
3.3.Продавачът има право да анулира поръчката, ако поради изчерпване на наличностите или липса на стоки не е в състояние да достави стоките на Купувача в срока, посочен в настоящите Общи условия, или на цената, посочена в онлайн магазина, освен ако не се договори с Клиента за алтернативно изпълнение. Клиентът ще бъде информиран за отмяната на поръчката по телефона или по електронна поща и в случай на плащане на покупната цена или част от нея средствата ще бъдат възстановени в срок от 14 дни по сметката, посочена от клиента, освен ако не е договорено друго с продавача.
4. Права и задължения на купувача
4.1. Купувачът е длъжен:
- да получите закупените или поръчани стоки,
- да плати договорената покупна цена на Продавача в уговорения срок, включително разходите за доставка на стоките,
- да не накърнява добрата репутация на Продавача,
- да потвърди приемането на стоките в товарителницата с подписа си или с подписа на упълномощено от него лице
4.2 Купувачът има право на доставка на стоките в количеството, качеството, датата и мястото, договорени от страните в обвързващото приемане на поръчката.
5. Условия за доставка и плащане
5.1 Стоките се продават в съответствие с издадените от Продавача мостри, каталози, типови листове и книги с мостри, поместени на уебсайта на електронния магазин на Продавача.
5.2.Продавачът е длъжен да изпълни поръчката на Купувача и да достави Стоките на Купувача в рамките на 30 дни от приемането на поръчката на Купувача от Продавача; този срок за доставка се приема от Купувача без възражения, освен ако не е уговорено друго.
5.3 Купувачът е длъжен да приеме доставката на Стоките на мястото, посочено в приемането на поръчката на Купувача от Продавача. Ако Купувачът не приеме доставката на Стоките в рамките на пет работни дни след изтичането на срока, посочен в Договора за покупка, без предварително писмено оттегляне, Продавачът има право да претендира за обезщетение за вреди в размер на действителните разходи за опита за неуспешна доставка на поръчката. След изтичането на пет работни дни от датата, на която Купувачът е бил длъжен да приеме стоките, Продавачът има право да се откаже от договора за продажба и да продаде стоките на трета страна.5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4 Продавачът има право да покани Купувача да приеме стоките преди изтичането на срока, уговорен в Договора за покупка.
5.5 Теглото, размерите и другите данни за стоките, съдържащи се в каталозите, брошурите и другите документи, предоставени от производителя на Продавача, могат да се различават от действителността с ± 3 % от посочената стойност.
5.6 Мястото на доставка на Стоките е мястото, посочено в приемането на поръчката от Продавача, освен ако Страните не се споразумеят за друго в Договора за покупко-продажба.
5.7 Ако Продавачът достави Стоките на Купувача на мястото, посочено от Купувача в Договора за покупка, Купувачът трябва да приеме лично Стоките или да осигури приемането на Стоките от лице, упълномощено от Купувача да приеме Стоките, посочени в Договора за покупка, в отсъствието на Купувача и да подпише протокола за доставка и предаване. Третото лице, упълномощено да приеме стоките, посочени в договора за продажба, е длъжно да предостави на Продавача оригинала или копието на договора за продажба и доказателството за плащане на стоките и писмено пълномощно. Ако доставката на стоките трябва да се повтори поради отсъствието на купувача на мястото, посочено в договора за продажба, всички разходи, направени в тази връзка, се поемат от купувача, по-специално повторната доставка на стоките до мястото, посочено в договора за продажба. Стоките се считат за приети по смисъла на точка 10.2 от настоящите Общи условия.
5.8 Купувачът е длъжен да прегледа пратката, т.е. стоките, както и тяхната опаковка, веднага след доставката. В случай че Купувачът установи, че стоката или опаковката на стоката е механично повредена, той е длъжен да уведоми превозвача и да провери състоянието на стоката в негово присъствие. Ако Купувачът открие повреда на стоката при получаването ѝ, той е длъжен незабавно след получаването на стоката да състави протокол за степента и естеството на повредата на стоката (протокол за повреда), чиято точност се потвърждава от превозвача. Въз основа на така съставения и предаден на Продавача протокол, Продавачът може, след като сключи с превозвача събитието за щети, да предвиди отстраняване на дефекта на стоката, отстъпка от цената на стоката и, в случай на непоправими дефекти на стоката, да достави нова стока на Купувача.
5.9 Рекламации за механични повреди на продукта, които не са били очевидни при получаването на пратката, трябва да бъдат предявени незабавно след получаването на пратката, но не по-късно от 24 часа след доставката на стоките. Клиентът е длъжен да докаже, че механичната повреда не е могла да бъде открита дори след щателна проверка на продукта и неговата опаковка съгласно точка 5.8. По-късно предявени претенции за механична повреда на продукта не могат да бъдат приемани. Преди първата употреба купувачът е длъжен да прочете гаранционните условия, включително инструкцията за експлоатация, и да спазва стриктно тази информация.
5.10. Клиентът е длъжен да провери комплектността на опаковката при получаване на продукта. При доставка по куриер купувачът трябва да състави на място протокол за повреда относно некомплектността на опаковката. При лично получаване купувачът е длъжен незабавно да провери съдържанието на опаковката, допълнителни рекламации няма да бъдат приети.
5.11. Купувачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба в случай на недоставяне на стоките от страна на Продавача в срока, посочен в т. 5.3. от Общите условия, като Продавачът е длъжен да върне на Купувача вече платената част от покупната цена по смисъла на т. 10.8. от настоящите Общи условия.
5.12. Купувачите ще получат фактура по имейл за всяка пратка. Когато се изисква гаранционна карта, ще я получите в пакета.
5.13. Методите за доставка и цените за доставка можете да намерите тук
5.14. Авансово плащане по банков път. При традиционния банков превод ние автоматично ще ви изпратим номера на сметката и променливия символ на поръчката на вашия имейл. След като плащането бъде преведено по нашата сметка, ще получите данъчна разписка на същия имейл. При авансово плащане чрез банков превод датата на доставка може да бъде повлияна от датата на плащането. Необходимо е сумата да бъде преведена по нашата сметка не по-късно от пет работни дни след потвърждаването на поръчката, в противен случай поръчката може да се счита за отменена.
6. Цена за закупуване
6.1 Купувачът е длъжен да заплати на Продавача покупната цена на Стоките, уговорена в Договора за покупка и/или съгласно ценовата листа на Продавача, валидна към момента на сключване на Договора за покупка, включително разходите за доставка на Стоките (наричана по-долу "Покупна цена"), под формата на наложен платеж на мястото на доставка на Стоките, наложен платеж чрез дружество, предоставящо пощенски услуги, или чрез банков превод по сметката на Продавача, посочена в обвързващото приемане на поръчката.
6.2 Ако Купувачът плати на Продавача Покупната цена чрез банков превод, датата на плащането е датата, на която цялата Покупна цена е преведена по сметката на Продавача.
6.3 Купувачът е длъжен да заплати на Продавача покупната цена за договорените стоки в срока съгласно договора за покупко-продажба, но най-късно при получаване на стоките.
6.4 Ако Купувачът плати на Продавача покупната цена за стоките, договорени в Договора за покупка, Купувачът има право да се откаже от Договора за покупка и да поиска възстановяване на покупната цена само в съответствие с приложимото словашко законодателство.
7. Придобиване на собствеността и прехвърляне на риска от увреждане на стоките
7.1 Купувачът придобива правото на собственост върху Стоките само след пълното заплащане на покупната цена на Стоките.
7.2 Рискът от повреда на стоките преминава върху Купувача в момента, в който той приеме стоките от Продавача или, ако не го направи навреме, в момента, в който Продавачът му позволи да се разпорежда със стоките и Купувачът не ги приеме.
8. Процедура за подаване на жалби (отговорност за дефекти, гаранция, рекламации)
8.1 Продавачът носи отговорност за дефекти на стоките и Купувачът е длъжен незабавно да предяви рекламация пред Продавача в съответствие с приложимата процедура за рекламации.
8.2. Обработването на рекламации е предмет на приложимата процедура за рекламации, публикувана на уебсайта на Продавача www.timestore.bg. С поставянето на отметка в квадратчето, преди да изпрати поръчката на Продавача, Купувачът потвърждава, че е прочел Процедурата за рекламации и се съгласява с нея в нейната цялост, а също така потвърждава, че е бил надлежно информиран за условията и начина на рекламация на стоките, включително информация за това къде може да бъде направена рекламацията, както и за извършването на гаранционни ремонти в съответствие с член 18, параграф 1 от Закон № 250/2007 Сб. за защита на потребителите и за изменение на Закон № 372/1990 Сб. за нарушенията на Словашкия национален съвет, с измененията (наричан по-долу "Законът").
8.3 Процедурата за подаване на жалби се прилага за стоки, закупени от Купувача от Продавача под формата на електронна търговия на уебсайта за електронна търговия на Продавача.
8.4 Процедурата за подаване на рекламация в този формуляр е валидна за всички търговски случаи, освен ако в договора не са договорени други гаранционни условия.
8.5 Купувачът има право да изисква гаранция от Продавача само за стоки, които са дефектни, причинени от производителя, доставчика или Продавача, покрити са от гаранция и са закупени от Продавача.
8.6 Купувачът е длъжен да провери Стоките при получаването им. Ако не направи това, той може да предяви рекламация за дефекти, открити по време на този преглед, само ако докаже, че стоките са имали такива дефекти още при приемането на стоките.
8.7 По време на гаранционния период Клиентът има право на безплатно отстраняване на дефекта при представяне на стоките, включително аксесоарите, документацията и инструкциите, на упълномощен представител на Продавача заедно с гаранционната карта и доказателство за плащане.
8.8 Ако стоките са дефектни, клиентът има право да предяви рекламация в помещенията на Продавача в съответствие с член 18, параграф 2 от Закона, като изпрати стоките на адрес: Офис ЕКОНТ РУСЕ ДРУЖБА, РУСЕ 7000, бул. Васил Левски, попълни формуляра за рекламация и го предаде на Продавача. Формулярът се определя от Продавача и неговият образец се поставя на уебсайта на Продавача. Купувачът е длъжен да посочи във формуляра точния вид и обхват на дефектите на стоката. Процедурата за рекламация на стоки, които обективно могат да бъдат доставени на Продавача, започва в деня, в който са изпълнени всички изброени по-долу условия:
- предоставяне на попълнен формуляр за рекламация от Купувача на Продавача,
- доставка на рекламираните стоки от Купувача на Продавача.
Продавачът препоръчва на Купувача да застрахова пратката на стоките. Стоки, изпратени с наложен платеж, не се приемат от Продавача.
Началото на процедурата по предявяване на претенции е също така датата, на която се предявява претенцията. Заявените стоки трябва да бъдат доставени на събирателен адрес ЕКОНТ РУСЕ ДРУЖБА, РУСЕ 7000, бул. "Васил Левски", освен ако Продавачът или лице, посочено от Продавача, не посочи друго (напр. стоките да бъдат доставени директно на посоченото лице).
Това е събирателен пункт, от който пратката се транспортира директно до централата на нашата компания. След физическото получаване на пратката ние ще ви информираме и ще обработим заявката ви незабавно.
8.9 Купувачът е длъжен да предяви рекламация за недостатъци на Стоките пред Продавача без неоправдано забавяне, в противен случай правото на Купувача срещу Продавача за безплатно отстраняване на недостатъка се погасява.
8.10 Продавачът или упълномощено от него лице издава на купувача потвърждение за рекламацията на стоката в подходяща форма, избрана от продавача, например под формата на поща или в писмена форма, в която продавачът е длъжен да посочи точно дефектите на стоката в съответствие с член 18, параграф 5 от закона и да инструктира потребителя за правата му, произтичащи от член 622 и член 623 от Гражданския кодекс. Ако рекламацията се предявява чрез средства за дистанционна комуникация, Продавачът е длъжен да предаде потвърждението за рекламация на Купувача незабавно; ако не е възможно потвърждението да бъде предадено незабавно, то трябва да бъде предадено без неоправдано забавяне, но най-късно заедно с доказателството за рекламация; потвърждението за рекламация не трябва да се предава, ако Купувачът има възможност да докаже рекламацията по друг начин.
8.11. Въз основа на решението на купувача за кои негови права по смисъла на § 622 и § 623 от Гражданския кодекс претендира, продавачът или упълномощено от него лице е длъжен да определи начина на разглеждане на рекламацията по § 2,буква М) от закона незабавно, в по-сложни случаи в срок от 3 дни от началото на процедурата по рекламация, а в обосновани случаи, особено ако се изисква сложна техническа оценка на състоянието на стоката, не по-късно от 30 дни от датата на започване на процедурата по рекламация. След като определи начина на разглеждане на рекламацията, продавачът или определено от него лице разглеждат рекламацията незабавно; в обосновани случаи рекламацията може да бъде разгледана и по-късно. Разглеждането на жалбата обаче не може да отнеме повече от 30 дни от датата на подаване на жалбата. След изтичането на срока за разглеждане на жалбата потребителят има право да се откаже от договора или да поиска замяна на стоките с нови.Продавачът уведомява купувача за края на процедурата по рекламация и за резултата от рекламацията във формата, договорена между двете страни (по електронна поща и с препоръчано писмо), а купувачът получава рекламационния протокол заедно със стоките.
Ако Купувачът е предявил рекламация на стоките през първите 12 месеца от сключването на договора за продажба, Продавачът може да отхвърли рекламацията само въз основа на експертно становище или становище, издадено от упълномощено, нотифицирано или акредитирано лице, или становище на определено лице (наричано по-долу "експертна оценка на стоките"). Независимо от резултата от експертната оценка, Продавачът няма право да изисква от Купувача да заплати разходите за експертната оценка на стоките или каквито и да било други разходи, свързани с експертната оценка на стоките.
8.12 Купувачът няма право да претендира за гаранция за дефекти, за които Продавачът е бил уведомен в момента на сключване на договора или за които, като се вземат предвид обстоятелствата, при които е бил сключен договорът за продажба, Купувачът е следвало да знае.
8.13. Продавачът винаги може да замени дефектната стока с нова, без недостатъци, вместо да отстрани дефекта, ако това не причинява сериозни неудобства на купувача.
8.14. Правото на Купувача да изисква гаранцията от Продавача се прекратява:
- непредставяне на доказателство за плащане, товарителница или гаранционна карта, аксесоари или документация за стоките,
- неуведомяване за очевидни дефекти при получаване на стоките,
- изтичане на гаранционния срок на стоките,
- механична повреда на стоката, причинена от купувача,
- използване на стоките в условия, които не съответстват на естествената среда по отношение на влажност, химически и механични въздействия,
- неправилно използване, експлоатация или пренебрегване на стоките,
- увреждане на стоките поради прекомерно натоварване или използване в противоречие с условията, посочени в документацията, общите принципи, техническите стандарти или правилата за безопасност, които са в сила в Словашката република,
- повреда на стоките, причинена от неизбежни и/или непредвидими събития,
- увреждане на стоките вследствие на случайно влошаване на качеството и случайно влошаване на качеството,
- непрофесионална намеса, повреди по време на транспортиране, повреди от вода, пожар, статично или атмосферно електричество или други форсмажорни обстоятелства,
- манипулиране на стоките от неупълномощено лице.
8.15. Гаранцията не покрива обичайното износване на изделието (или части от него), причинено от употребата му. Поради това по-краткият експлоатационен живот на продукта не може да се счита за дефект и не може да се рекламира.
8.16. В случай че стоките не съответстват на договора за продажба при получаването им от Купувача (т.нар. "противоречие с договора за продажба"), Купувачът има право да поиска от Продавача да възстанови стоките до състояние, съответстващо на договора за продажба, безплатно и без неоправдано забавяне, като замени стоките или ги поправи в съответствие с изискванията на Купувача. Ако такава процедура не е възможна, купувачът може да поиска разумна отстъпка от цената на стоките или да се откаже от договора. Това не се прилага, ако купувачът е знаел за нарушението на договора за продажба преди да приеме доставката на стоките или ако купувачът сам е причинил нарушението на договора за продажба. Противоречие с договора за продажба, което стане очевидно в рамките на шест месеца от датата на получаване на стоките, се счита, че е съществувало още в момента на получаването им, освен ако това не се опровергава от естеството на стоките или не може да се докаже обратното. В случай на противоречие между стоките и договора потребителят има право да потърси обезщетение чрез:
- безплатно възстановяване на потребителските стоки до състояние на ремонт, предвидено в договора.
- разумно намаление на покупната цена
- замяна на доставка на стоки
- отказ от договора
8.17. Продавачът е длъжен да разгледа рекламацията и да прекрати процедурата по рекламация по един от следните начини:
- чрез предаване на ремонтираните стоки,
- замяна на стоките,
- възстановяване на покупната цена на стоките,
- изплащане на разумна отстъпка от цената на стоките,
- писмена оферта за приемане на изпълнението, посочено от продавача,
- мотивиран отказ на рекламация за стоки.
8.18. Продавачът е длъжен да издаде на купувача писмен документ за начина на определяне на начина на разглеждане на рекламацията и за разглеждането на рекламацията в срок от 30 дни от датата на рекламацията чрез доставчик на пощенски или куриерски услуги или услуга за доставка или по електронна поща.
8.19. Гаранционният срок е 24 месеца (освен ако не е посочен друг гаранционен срок за специфични случаи) и започва да тече от датата на получаване на стоките от купувача.
8.20. Гаранционният срок се удължава с периода, през който Купувачът не е могъл да използва Стоките поради гаранционен ремонт на Стоките.
8.21.В случай на замяна на стоките с нови стоки, Купувачът ще получи документ, в който са посочени заменените стоки, и всички следващи искове ще се предявяват въз основа на оригиналната товарителница и този документ за рекламация. В случай на замяна на стоката с нова стока гаранционният срок започва да тече отново от получаването на новата стока, но само за новата стока.
8.22. На първо място, потребителят може да поиска от продавача безплатен ремонт или безплатна замяна на потребителската стока. Купувачът има право на замяна на стоката само ако това не е непропорционално с оглед на естеството на дефекта. Оторизираният сервизен център решава дали дефектът е пропорционален под формата на писмена оценка на дефекта. Въз основа на това решение се предприемат по-нататъшни действия в съответствие със закона.
8.23.Всички гаранционни ремонти са безплатни, ако срокът на гаранционната заявка не е изтекъл към момента на извършването им съгласно точка 8.14 от настоящите Общи условия.
8.24. В случай на отстраним дефект, рекламацията ще бъде разгледана по следния начин, в зависимост от решението на Купувача съгласно клауза 8.11 от настоящите Условия за рекламации и рекламации:
- продавачът гарантира, че дефектът е отстранен, или
- продавачът заменя дефектните стоки.
8.25. В случай на дефект, който не може да бъде отстранен, или на един многократно повтарящ се отстраним дефект, или на по-голям брой различни отстраними дефекти, които пречат на стоката да бъде използвана правилно без дефект, Продавачът, в зависимост от решението на Купувача по точка 8.11 от настоящите Условия за рекламации и рекламации, обработва рекламацията по следния начин:
- чрез замяна на стоките с други функционални стоки със същите или по-добри технически характеристики, или
- в случай че Продавачът не може да замени стоките с други стоки, той урежда рекламацията, като издава кредитно известие за дефектните стоки.
8.26 Обработката на рекламацията се отнася само за дефектите, посочени във формуляра за рекламация.
8.27 За целите на рекламацията появата на един предотвратим дефект повече от два пъти се счита за повторен предотвратим дефект.8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.28 За целите на рекламацията появата на повече от три различни предотвратими дефекта по едно и също време се счита за по-голям брой различни предотвратими дефекти.
8.29 За целите на рекламацията периодът, през който Купувачът не може да използва правилно Стоките поради дефекти на Стоките след сключването на Договора за покупко-продажба, ще се счита за общо повече от 180 дни.
8.30. Правото на Купувача да предяви рекламация за дефект на Стоките се изчерпва, след като Купувачът е упражнил правото си и е поискал от Продавача да отстрани дефекта на Стоките в съответствие с точка 8.8 от настоящите Условия за рекламация и независимо от резултата от рекламацията, Купувачът няма право да предявява рекламация отново за същия уникален дефект (а не за дефект от същия вид).
8.31. В случай че Продавачът прекрати процедурата по рекламация като обоснован отказ от рекламацията, но дефектът на стоката обективно съществува и не е отстранен, Купувачът може да упражни правото си да отстрани дефекта на стоката по съдебен ред.
8.32. Потребителят има право да се обърне към Продавача за обезщетение, ако не е доволен от начина, по който Продавачът е разгледал жалбата му, или ако смята, че Продавачът е нарушил правата му. Ако Продавачът отговори отрицателно на тази молба или не отговори в рамките на 30 дни от изпращането ѝ, потребителят има право да подаде предложение за започване на алтернативно решаване на спор до орган за алтернативно решаване на спорове (наричан по-нататък "орган за АРС") съгласно Закон 391/2015 Сб. Субектите за АРС са органи и упълномощени юридически лица съгласно § 3 от Закон 391/2015 Coll. Потребителят може да подаде предложение по начина, определен съгласно § 12 от Закон 391/2015 Coll. Алтернативното решаване на спорове може да се използва само от потребител - физическо лице, което не действа в рамките на своята стопанска дейност, заетост или професия при сключването и изпълнението на потребителски договор. Алтернативното решаване на спорове се прилага само за спорове между потребител и продавач, произтичащи от потребителски договор или свързани с него. Алтернативното решаване на спорове не се прилага за спорове, при които стойността на спора не надвишава 20 EUR. Органът за АРС може да изиска от потребителя да заплати такса за започване на АРС в размер до максимум 5 EUR с ДДС.
Повече информация на адрес: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi9. Лични данни и тяхната защитa
9.1 Страните се съгласяват, че Купувачът, ако е физическо лице, ще уведоми Продавача за своето име и фамилия, постоянен адрес на пребиваване, включително пощенски код, телефонен номер, адрес на електронна поща. Ако Продавачът обработва и други лични данни на Купувачите, той ги обработва в степента, необходима за изпълнение на задълженията, произтичащи от Договора за покупко-продажба. Купувачът предоставя доброволно лични данни на Продавача с цел изпълнение на задълженията си по Договора за покупка и по-нататъшна комуникация с Продавача. Без тяхното предоставяне Продавачът не може да изпълни надлежно договора с Купувача и следователно няма да е възможно да сключи договор с Купувача. Целта на обработката на тези лични данни е издаване на данъчен документ, преддоговорни отношения, идентификация на купувача, потвърждаване на поръчката по телефон или електронна поща, доставка на стоки, управление на програми за лоялност на клиентите, осъществяване на маркетингови дейности, информация за промоции, новини и отстъпки.
9.2 Продавачът обработва личните данни на субектите на данни за целите на програмите за лоялност и за маркетингови цели със съгласието на субекта на данните в съответствие с § 11 от Закона. 122/2013 Сб. за защита на личните данни, с измененията и допълненията. Субектът на данните дава съгласието си за обработване на лични данни при поръчка на стоки чрез онлайн магазина www.timestore.sk или по друг подходящ начин.
9.3 С изпращането на поръчката до Продавача Купувачът декларира, че дава съгласието си по смисъла на член 11, параграф 1 от Закон № 122/2013 Сб. за защита на личните данни, с измененията и допълненията (наричан по-долу "ЗЗЛД"), Продавачът да обработва и съхранява личните му данни, по-специално тези, изброени по-горе и/или които са необходими за дейността на Продавача, и да ги обработва във всички свои информационни системи. Тези лични данни се обработват от Продавача за срок от 24 месеца, освен ако законът не предвижда друго. Купувачът също така тържествено декларира, че дава съгласието си Продавачът да обработва личните му данни, както и за трансграничното предаване на личните му данни на Чешката република като държава - членка на Европейския съюз, от посредник за целите на регистриране на сключени договори за покупко-продажба между Продавача и Купувача, фактури и други документи, за маркетингови цели, за целите на транспортни услуги на закупените стоки. Продавачът има право да предоставя лични данни, обработвани със съгласието на субекта на данните, за горепосочените цели с цел подобряване на качеството на предоставяните стоки и услуги и повишаване на удовлетвореността на клиентите. Продавачът се задължава да обработва и да се разпорежда с личните данни на купувача в съответствие с приложимите закони на Словашката република. Продавачът ще обработва личните данни на Купувача само за периода, необходим за изпълнение на задълженията му по Договора и като цяло обвързващо законодателство. След като целта на обработването бъде изпълнена, Продавачът осигурява незабавното унищожаване на личните данни на Купувача в съответствие с чл. 17, ал. 1 от Закона за защита на личните данни. Купувачът може да оттегли съгласието си за обработване на лични данни по всяко време в писмена форма. Съгласието ще изтече в рамките на 1 месец от получаването на оттеглянето на съгласието от купувача до продавача и впоследствие данните ще бъдат изтрити. Продавачът няма право да разкрива лични данни на трети лица, освен когато това е необходимо за изпълнение на задълженията му по договора за покупко-продажба. Купувачът потвърждава, че неговите лични данни ще бъдат разкрити или предоставени на трета страна (напр. превозвач) за целите на изпълнението на задълженията му по Договора за покупка.
9.4 Продавачът декларира, че в съответствие с § 6, параграф 2, буква в) от Закона личните данни ще бъдат събирани единствено за целите, посочени в точки 9.1., 9.2. и 9.3. от настоящите Общи условия.
9.5 Продавачът декларира, че в съответствие с член 6, параграф 2, буква д) от Закона ще гарантира, че личните данни се обработват и използват само по начин, който съответства на целта, за която са събрани.
9.6 Продавачът декларира, че в съответствие с член 6, параграф 2, буква и) от Закона ще обработва личните данни в съответствие с добрите нрави и ще действа по начин, който не противоречи на Закона или на други общозадължителни правни разпоредби и няма да ги заобикаля.
9.7. Купувачът има право, при писмено искане от страна на Продавача, да изиска
- да потвърди дали се обработват лични данни за него или нея,
- информация в общодостъпна форма относно обработката на лични данни в информационната система в обем на:
(а) идентификационните данни на продавача и на представителя на продавача, ако е назначен такъв,
(б) идентификационни данни на посредника; това не се прилага, ако продавачът не действа в съответствие с раздел 8 от ЗЗЛД при получаване на лични данни,
(в) целта на обработката на личните данни,
(г) списъка на личните данни или обхвата на личните данни съгласно член 10, параграф 4, първо изречение от ОРЗД; и
(д) допълнителна информация, която, като се вземат предвид всички обстоятелства и условия на обработването на личните данни, е необходима на купувача, за да гарантира своите права и законни интереси, по-специално доколкото
- инструкции относно доброволността или задължението за предоставяне на исканите лични данни; ако Продавачът получава личните данни на Купувача въз основа на съгласието на Купувача съгласно член 11 от ЗЗЛД, Продавачът уведомява Купувача и за срока на валидност на съгласието, а ако задължението на Купувача да предостави личните данни произтича от пряко приложим правно обвързващ акт на Европейския съюз, международен договор, с който е обвързана Словашката република, или закон, Продавачът уведомява Купувача за правното основание, което налага това задължение на Продавача, и информира Купувача за последиците от отказа да предостави личните данни,
- трети страни, ако се очаква или се разбира, че личните данни ще бъдат разкрити пред тях,
- кръга на получателите, ако се предвижда или разбира, че личните данни ще бъдат разкрити пред тях,
- формата на разкриване, ако личните данни ще бъдат разкрити,
- трети държави, когато е предвидено или очевидно, че ще бъде извършено прехвърляне на лични данни към тези държави,
9.8 При издаване на решение съгласно точка 9.11 от настоящите Общи условия Купувачът има право да се запознае с обработката и оценката на операциите,
- в общодостъпна форма точна информация за източника, от който е получил личните си данни за обработка,
- списък в общоприемлива форма на личните му данни, които подлежат на обработване,
- коригиране или изтриване на неговите неправилни, непълни или неактуални лични данни, подлежащи на обработване,
- унищожаване на личните му данни, чиято цел на обработване е прекратена; когато официални документи, съдържащи лични данни, са предмет на обработване, той или тя може да поиска тяхното връщане,
- унищожаване на личните му данни, които са предмет на обработване, ако е налице нарушение на закона,
- блокиране на личните ѝ данни поради оттегляне на съгласието ѝ преди изтичане на срока на валидност, ако продавачът обработва лични данни въз основа на съгласието на купувача.
9.9 Правото на Купувача по клауза 9.7, точки 5 и 6 от настоящите Общи условия може да бъде ограничено само ако това ограничение произтича от специален закон или ако прилагането му би нарушило защитата на Купувача или би нарушило правата и свободите на други лица.
9.10. Купувачът има право, при безплатно писмено искане, да възрази срещу извършените от Продавача
- обработката на личните ѝ данни, които тя смята, че се обработват или ще бъдат обработвани за целите на директния маркетинг без нейното съгласие, и да поиска тяхното унищожаване,
- използването на титлата, името, фамилията и адреса на купувача за целите на директния маркетинг в пощенски съобщения; или
- предоставяне на титлата, името, фамилията и адреса на купувача за целите на директния маркетинг.
9.11. Купувачът има право да възрази срещу обработването на лични данни пред Продавача по всяко време с писмено искане или лично, ако въпросът не търпи отлагане, в случаите по § 10, ал. 3, т. (а), (д), (е) или (ж) ЗЗЛД, като посочи законни основания или представи доказателства за неоправдана намеса в неговите права и правно защитени интереси, които са или могат да бъдат засегнати от такова обработване на лични данни в конкретния случай; ако това не е възпрепятствано от законни основания и възражението на Купувача се окаже основателно, Продавачът е длъжен да блокира и унищожи личните данни, срещу чието обработване е възразил Купувачът, без ненужно забавяне и веднага щом обстоятелствата позволят това.
9.12. Купувачът, при писмено искане или лично, ако въпросът не може да бъде отложен, освен това има право да възрази пред Продавача по всяко време и да не се подчинява на решение на Продавача, което би имало правни последици или значително въздействие върху него, ако такова решение е взето единствено въз основа на автоматизирано обработване на личните му данни. Купувачът има право да поиска от Продавача да преразгледа решение, взето по метод, различен от автоматизираното обработване, и Продавачът се съобразява с искането на Купувача, като упълномощеното лице играе решаваща роля при преразглеждането на решението; методът на преразглеждане и резултатът са констатации, Продавачът уведомява Купувача в срока съгласно параграф 9.18. от настоящите Общи условия. Купувачът няма това право само ако специален закон, предвиждащ мерки за защита на законните интереси на Купувача, предвижда това, или ако в рамките на преддоговорните отношения или по време на съществуването на договорните отношения Продавачът е издал решение, с което е удовлетворил искането на Купувача, или ако Продавачът е предприел други разумни мерки за защита на законните интереси на Купувача въз основа на договора.
9.13. Ако купувачът упражни правото си
- в писмена форма и от съдържанието на искането става ясно, че той упражнява това свое право, искането се счита за направено по реда на този закон; искане, направено по електронна поща или факс, трябва да бъде връчено в писмена форма от купувача не по-късно от три дни от датата на изпращането му,
- устно лично в протокол, в който трябва да е посочено кой е предявил правото, какво се претендира, кога и от кого е направен протоколът, неговият подпис и подписът на купувача; копие от протокола трябва да бъде предоставено от продавача на купувача,
- в случай на посредник съгласно точка 1 или 2 от настоящия параграф на настоящите Общи условия, посредникът е длъжен да предаде искането или протокола на продавача без неоправдано забавяне.
9.14. Ако купувачът подозира, че личните му данни се обработват незаконно, той може да подаде молба до Службата за защита на личните данни на Словашката република за започване на процедура за защита на личните данни.
9.15. Ако Купувачът няма пълна правоспособност, правата му могат да бъдат упражнявани от неговия законен представител.
9.16. Ако купувачът не е жив, правата му по този закон могат да бъдат упражнени от близък до него човек.
9.17. Искането на Купувача съгласно параграфи 9.7, точки 1-3, 5-8 от настоящите Общи условия и параграфи 9.11-9.13 от настоящите Общи условия се разглежда от Продавача безплатно.
9.18. Продавачът обработва искането на Купувача по параграф 9.8., т. 4 от настоящите Общи условия безплатно, с изключение на заплащане в размер, който не може да надвишава размера на разумните материални разходи, свързани с изготвянето на копия, с набавянето на технически носители и с изпращането на информация до Купувача, освен ако в специален закон е предвидено друго.
9.19. Продавачът е длъжен да разгледа писменото искане на Купувача съгласно параграфи 9.17. и 9.18. от настоящите Общи условия не по-късно от 30 дни от датата на получаване на искането.
9.20. Ограничаването на правата на Купувача по параграф 9.9. от настоящите Общи условия се съобщава писмено от Продавача на Купувача и на Службата за защита на личните данни на Словашката република без неоправдано забавяне.
9.21. продавачът декларира, че в съответствие с чл. 15, ал. 1, б. "б" от Закона обработва личните данни на купувача за целите, посочени в т. 9.3 от настоящите Общи условия, чрез следните посредници: транспортни фирми
Packeta Slovakia s. r. o.
Седалище: Копчанска 3338/82А, 851 01 Братислава
ID: 48136999
ДДС №: SK2120099014
регистрирана в Търговския регистър на ОС Братислава I, раздел Sro, входящ номер 105158/B
Адрес: гр.РУСЕ, бул. Славянски №16
Съгласие за разкриване на лични данни на трета страна
С настоящото, в качеството си на купувач, предоставям на CANADA 2015 s. r. o., със седалище Stará Vajnorská 4, 831 04 Братислава, ID №: 48229270, изричното си съгласие да предостави моите лични данни в рамките на електронната поща и данни за закупените стоки в рамките на една поръчка на Online Comparison Shopping Kft.., със седалище Rakoczi str 70-72. Budapest 1074, Hungary, Унгария, оператор на уебсайт на : www.pazaruvaj.com , с цел подобряване на услугите на продавача въз основа на оценките на неговите клиенти.
Като купувач съм наясно, че имам право да оттегля горепосочените съгласия в писмена форма по всяко време.
В качеството си на купувач декларирам, че съм информиран в съответствие с § 15 (1) за условията за обработване на лични данни от администратора, които са публикувани на уебсайта www.timestore.bg.
Съгласие за обработване на лични данни - клиенти
С настоящото, в качеството си на купувач, давам съгласието си съгласно § 11 от Закон № 122/2013 Сб. за защита на личните данни, изменен с последващи законодателни актове, за обработката на личните ми данни в обхвата на точка 9.1 от Общите условия от CANADA 2015 s. r. o., със седалище Stará Vajnorská 4, 831 04 Братислава, ID №: 48229270.
Като купувач съм наясно, че имам право да оттегля горепосочените съгласия в писмена форма по всяко време.
В качеството си на купувач декларирам, че съм информиран в съответствие с § 15 (1) за условията за обработване на лични данни от администратора, които са публикувани на уебсайта www.timestore.bg
Съгласие за обработване на лични данни - програми за лоялност
С настоящото давам съгласието си съгласно раздел 11 от Закон № 122/2013 Сб. за защита на личните данни, изменен с последващи законодателни актове, за обработката на моите лични данни, включени в заявленията за програми за лоялност на CANADA 2015 s. r. o., със седалище Stará Vajnorská 4, 831 04 Братислава, ID №: 48229270, за целите на управлението на програмата за лоялност. Същевременно давам съгласието си личните ми данни да бъдат разкрити на трети страни.
Декларирам, че съм информиран/а за условията за обработване на лични данни от администратора, които са публикувани на уебсайта www.timestore.bg, в съответствие с § 15 (1).
Съгласие за обработване на лични данни - маркетинг
С настоящото давам съгласието си съгласно раздел 11 от Закон № 122/2013 Coll. за защита на личните данни, изменен с последващи законодателни актове, за обработката на личните ми данни в обхвата на моя имейл адрес от CANADA 2015 s. r. o., със седалище Stará Vajnorská 4, 831 04 Братислава, ID №: 48229270, за маркетингови цели. Същевременно давам съгласието си личните ми данни да бъдат разкрити на трети страни.
Декларирам, че съм бил информиран за условията на обработване на личните ми данни от администратора в съответствие с § 15 (1).
10. Отказ от договора за продажба
10.1. Продавачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба поради разпродажба на складови наличности, липса на стоки или ако производителят, вносителят или доставчикът на стоките, договорени в договора за покупко-продажба, е преустановил производството или е направил такива значителни промени, които са направили невъзможно изпълнението на задълженията на Продавача по договора за покупко-продажба, или поради непреодолима сила, или ако дори след като е положил всички усилия, които могат да бъдат справедливо изискани от него, не е в състояние да достави стоките на Клиента в срока, посочен в настоящите Общи условия, или на цената, посочена в Онлайн магазина. Продавачът е длъжен незабавно да уведоми Купувача за този факт и да възстанови вече платения депозит за стоките, договорени в договора за покупко-продажба, в срок от 14 дни от уведомлението за отказ чрез превод по сметката, посочена от Купувача. Продавачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба и ако Купувачът не е приел стоките в срок от пет работни дни от датата, на която е бил длъжен да ги приеме.
10.2 Очевидна грешка в цената на стоките е например погрешно посочване на първите три цифри вместо четири; цена, която е с една цифра по-ниска (напр. една цифра "отпада" при посочване на цената); очевидно ниска цена на стоките (напр. 50 % по-ниска от обичайната цена за този вид и тип стоки, без да се посочва, че стоките са на разпродажба или друго намаление); и други очевидни печатни грешки, очевидни грешки в описанието на стоките, снимката и др, или в случай на очевидна грешка в информацията, предоставена от оператора за обслужване на клиенти.
10.3 Купувачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба, без да посочва причина, при условията, предвидени в Закон № 102/2014 Сб. за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги по договор от разстояние или договор, сключен извън търговския обект на продавача, и за изменение и допълнение на някои закони (наричан по-долу "Закон за защита на потребителите при продажба на стоки") в срок от 30 дни от датата на получаване на стоката. В рамките на този срок купувачът има право да разопакова и изпробва стоките по начин, подобен на обичайния при покупка в класически магазин от типа "тухла и мортър". Изпробването обаче не означава да започнете да използвате стоките и след това да ги върнете на продавача. Стоката се счита за приета от купувача в момента, в който купувачът или трето лице, посочено от купувача, с изключение на превозвача, е приел всички части на поръчаната стока, или ако
(а) стоките, поръчани от Купувача в една поръчка, се доставят отделно, в момента на получаване на стоките, които са били доставени последни, или ако
(б) стоките, състоящи се от повече от една част или детайл, са доставени, в момента на приемане на последната част или детайл, или ако
(в) стоките се доставят многократно през определен период, в момента на приемане на първата от доставените стоки.
10.4 С изпращането на поръчката до Продавача Купувачът потвърждава, че Продавачът е изпълнил своевременно и надлежно задълженията си за предоставяне на информация съгласно чл. 3, ал. 1 от Закона за защита на потребителите при продажба на стоки.
10.5 Купувачът може да упражни правото си на отказ от Договора с Продавача на хартиен носител или под формата на запис на друг траен носител, или чрез формуляр за отказ, изпратен на адрес:Офис ЕКОНТ РУСЕ ДРУЖБА, РУСЕ 7000, бул.Васил Левски Процедура за рекламация на стоки.
Това е събирателен пункт, от който пратката се транспортира директно до централата на нашата компания. След физическото получаване на пратката ние ще ви информираме и ще обработим заявката ви незабавно.
10.6 Отказът от договора за продажба чрез формуляра за отказ по предходната точка от настоящите Общи условия трябва да съдържа изискваната в него информация, по-специално точната спецификация на стоките, датата на поръчката, името и фамилията на потребителя(ите), адреса на потребителя(ите), подписа на потребителя(ите) и датата. С отказа си от договора за покупко-продажба купувачът се задължава да предаде на продавача стоките заедно с аксесоарите, включително документацията, инструкциите, гаранционната карта, доказателството за плащане и др. и в оригиналната опаковка, като ги изпрати на адреса ECONT/PACKETA (COLETARIA.RO), 97054898 - Timestore.bg, Офис ЕКОНТ РУСЕ ДРУЖБА, РУСЕ 7000, бул.Васил Левски. Ако Купувачът, отказвайки се от договора, изпрати стоките заедно с аксесоарите, включително документацията, инструкциите, гаранционната карта, оригиналното доказателство за плащане (фактура) и т.н. и в оригиналната опаковка (наричани по-долу също "стоки") Стоките, изпратени от Купувача с наложен платеж, не се приемат от Продавача. Препоръчваме стоките да бъдат застраховани.
Това е събирателен пункт, от който пратката се транспортира директно до централата на нашата компания. След физическото получаване на пратката ние ще ви информираме и ще обработим заявката ви незабавно.
10.7 Ако Купувачът се откаже от Договора, всеки допълнителен договор, свързан с Договора, от който Купувачът се е отказал, се отменя от самото начало.
10.8 Купувачът може да се откаже от договора, чийто предмет е доставката на стоки, и преди да е започнал да тече срокът за отказ. Срокът за отказ се запазва, ако купувачът изпрати уведомление за упражняване на правото на отказ, преди да е изтекъл срокът за отказ.
10.9 В съответствие с § 1829 от Гражданския кодекс потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина, в срок от 30 дни от получаването на стоките или от получаването на последната доставка на стоките, ако покупката съдържа няколко вида стоки или се състои от няколко части (достатъчно е да се изпрати 30-ия ден от срока). Ако купувачът избере да се откаже от договора в рамките на този период и спази условията, посочени по-долу, цената на покупката и цената на най-евтиния начин на доставка, предложен от продавача на купувача, ще бъдат възстановени на купувача. В съответствие с член 1820, параграф 1, буква ж) и член 1832, параграф 3 потребителят поема разходите за отказ от договора за продажба съгласно член 1829 и последващите разходи за връщане на стоките. Това право не служи като средство за разрешаване на рекламация. Плащанията ще бъдат възстановени на Купувача в рамките на 14 дни от датата, на която Продавачът е получил уведомлението на Купувача за отказ от договора за продажба. Плащането ще бъде извършено по банков път, по банковата сметка, посочена от Купувача във формуляра за отказ, без допълнителни такси.
10.11. В случай че Купувачът се откаже от договора по смисъла на точка 10.2 от настоящите Общи условия и предаде на Продавача стоки, които са използвани и са повредени или непълни, или стойността на въпросните стоки е намалена в резултат на такова третиране на стоките, което надхвърля третирането, необходимо за установяване на характеристиките и функционалността на стоките, Продавачът има право на обезщетение на Купувача в размер на стойността на ремонта на стоките и възстановяването на стоките в първоначалното им състояние, или Продавачът има право да иска от потребителя възстановяване на разходите за намаляване на стойността на стоките.
10.12.Купувачът е длъжен да изпрати обратно или да предаде стоките заедно с аксесоарите, включително документацията, инструкциите, гаранционната карта, доказателството за плащане и т.н., на Продавача в оригиналната опаковка не по-късно от 14 дни от датата на отказ от Договора.
10.13. При отказ от договора купувачът поема преките разходи за връщане на стоките на продавача или на лицето, упълномощено от продавача да получи стоките. Преките разходи за връщане на стоките не могат да бъдат разумно изчислени предварително.
10.14. В случай че Купувачът не изпълни някое от задълженията, посочени в точки 10.4 и 10.5 от настоящите Общи условия, отказът от договора за покупко-продажба няма да бъде валиден и ефективен и Продавачът няма да бъде задължен да възстанови на Купувача доказаните плащания по точка 10.8 от настоящите Общи условия, а също така има право на възстановяване на разходите, свързани с връщането на стоките на Купувача.
10.15. Купувачът не може да се откаже от договора, предмет на който е
(а) продажбата на стоки, изработени според специфичните изисквания на потребителя, стоки, изработени по поръчка, или стоки, специално предназначени за един потребител,
10.16. При издаване на кредитно известие от купувача може да се изиска да представи валиден документ за самоличност, за да се защитят правата на собственост на купувача. С представянето на личната карта за проверка купувачът се съгласява с обработването на лични данни по смисъла на Закона за обработване на лични данни. 122/2013 г. Сб. за защита на личните данни, изменен с последващи законодателни актове.
11. Отзиви за продутки
11.1. Продавачът си запазва правото да не публикува отзиви за продукти, които съдържат неподходящ език, са неверни, не са свързани с продукта, съдържат връзки към външни сайтове или по какъвто и да е друг начин увреждат името на нашата компания.
12. Ваучери за подарък (сертификати)
12.1 Ваучерите за подарък (сертификати), издадени от Продавача, могат да бъдат използвани за закупуване на стоки на уебсайта за електронна търговия на Продавача. Освен ако не е посочено друго, ваучерът за подаръци може да се използва само за закупуване на стоки, той не се отнася за услуги, пощенски разходи и други такси.
12.2.Стойността на ваучера за подарък е посочена на всеки ваучер като сума с ДДС, а ваучерът функционира като отстъпка от общата сума на поръчаните стоки с ДДС. Ваучерът за подарък може да се използва само в пълната му стойност в рамките на една покупка, не може да се използва на части. Всяко недоплащане за покупка на стоки трябва да бъде платено в брой, надплатеното не се възстановява.
12.3. Ваучерът за подарък не може да се обменя за сума в брой. Ако купувачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба на стоки, за които е платил с ваучер за подарък, той има право на възстановяване на покупната цена под формата на ваучер за подарък (чрез изпращане на ваучер за подарък на имейл адреса, посочен от купувача).
13. Гаранция за доставка
13.1. Това е услуга, която покрива факта, че в случай на рекламация при превозвача, ние не чакаме резултата от рекламацията като изпращач.
13.2. Автоматично се опитваме да организираме изпращането на нов модел/нова поръчка/възстановяване на суми, ако е необходимо, в рамките на 24 часа.
13.3. Това не означава доставка на определена дата.
13.4. Това е услуга, която се изпълнява с доставката на пратката, и при анулиране или замяна не се дължи възстановяване на таксата за услугата.
13.5 Не е необходимо да поставяте Гаранцията за доставка в кошницата повече от веднъж.в
14. Финални разпоредби
14.1. Продавачът си запазва правото да променя настоящите Общи условия.Задължението за писмено уведомяване за промени в настоящите общи условия се изпълнява чрез поставянето им на уебсайта за електронна търговия на Продавача.
14.2. Ако договорът за покупко-продажба е сключен в писмена форма, всяко изменение трябва да бъде направено в писмена форма.
14.3 В случай на съмнение Страните се споразумяват, че за период на използване се счита периодът от доставката на Стоките на Купувача (включително датата на доставката) съгласно точка 5.7 от настоящите Общи условия до датата на връщане на Стоките на Продавача.
14.5 Отношенията, които не са уредени с настоящите общи условия, се подчиняват на съответните разпоредби на Гражданския кодекс, Закон № 22/2004 Сб. Закон № 128/2002 Сб. Закон за държавния контрол върху вътрешния пазар по въпросите на защитата на потребителите и за изменение и допълнение на някои закони, изменен със Закон № 284/2002 г., обн. с измененията и допълненията, Закон № 250/2007 Сб. Закон № 372/1990 Сб. за нарушенията, с измененията и допълненията, и Закон № 102/2014 Сб. за защита на потребителите и за измененията и допълненията на Закон № 372/1990 Сб. за нарушенията, с измененията и допълненията, и Закон № 102/2014 Сб. за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги по договор от разстояние или договор, сключен извън търговския обект на продавача, и за изменение и допълнение на някои закони.
14.6. Настоящите Общи условия влизат в сила спрямо Купувача след изпращането на електронната поръчка от страна на Купувача.
14.7 С изпращането на поръчката Купувачът потвърждава, че е прочел настоящите Общи условия и е съгласен с тях в тяхната цялост
15. Прилагане на данъка върху дистанционните продажби на стоки и услуги (One Stop Shop)
CANADA 2015 s.r.o. се регулира от специална наредба съгласно член 68б от Закон № 222/2004 Coll., с измененията, които влизат в сила от 1 януари 2023 г. Този специален регламент позволява на дружеството да се възползва от специалния регламент за прилагане на данъка върху продажбата на стоки от разстояние в рамките на Европейския съюз (т.нар. режим на обслужване на едно гише). Въз основа на този специален режим CANADA 2015 s.r.o. заплаща изцяло българското ДДС (20%) в местната държава (Словашката република), т.е. в държавата по седалището на дружеството. След това местният данъчен орган превежда ДДС в пълен размер в съответната държава. По схемата OSS (One Stop Shop) дружеството няма ДДС номер, присвоен на чуждата държава (България), в която продава своите стоки или услуги, а използва местен ДДС номер (SK2120122983).
V Bratislave, dňa 26. 3. 2024